maandag 1 juni 2009

Flesje


Het was deze keer maar een hele korte periode van Pasen tot de inlevering van de eindexamen foto's. Stressen dus. Maar vanmiddag is dan toch alles af gekomen. Het grootste obstakel deze keer was een de opdracht om drie foto's te combineren tot een nieuwe foto. Ik heb daar echt dagen mee rondgelopen. Kunstenaarschap zou niets voor mij zijn, want bij een creatieve dip zou iedereen onder mijn humeur gaan lijden ben ik bang. Aangezien ik op dit blog geen gephotoshopte foto's toon zal ik mijn inspanningen voor die opdracht op de blog My Pictures zetten.
Hierboven de opdracht voor glas. Een flesje met olie en kruiden dat ik wel 50 keer heb omgedraaid om de kruiden mooi door het flesje te laten zakken. Met een draadontspanner gewerkt om niet steeds na het neerzetten naar mijn toestel te hoeven spurten. Dat werkte fijn moet ik zeggen. Er stonden verder twee lichten op de witte achtergrond. Voor het linker hing een groen plastic en voor de rechter een geel. Dat is ook terug te zien in het glas van het flesje. Ook stond er nog een softbox links van de fles opgesteld om de kruiden beter zichtbaar te maken. De knikkertjes op de voorgrond moesten er echt bij. Zonder was het een kale foto. Het verwijst mooi naar de perperbolletjes in de fles.

16 opmerkingen:

Martine zei

Succes ermee!

klaproos zei

een lampje van onderen erop, is denk ik mooier:-)
maar smaken verschillen :-)

succes gewenst caro

Erwin Acke zei

Ik vind het alleszins heel knap gedaan! De donkere kinkkers zijn een prima ideetje, dat je mooi uitgevoerd hebt.

Kris zei

Oo, deze vind ik wel een stijlvol beeld, zoals de echte produktfotografen het zouden doen.
En...is het echte massage-olie?

Unknown zei

@Kris Peperbolletjes in mijn massageolie? Nee het is voor de keuken hoor.

Eric zei

Hele kunstzinnige foto, kan zo op poster, erg knap!!

An zei

Goed geslaagd hoor. Volgens mij ben je meer kunstenaar dan je zelf denkt!

images that matter zei

Ook deze vind ik héél mooi...
Glas lijkt me een hele uitdaging...
Ben ook ingeschreven voor een cursusje vanaf volgend jaar, dus wie weet kom ik het daar ook wel tegen (maar is heel erg basiscursus)

Susanne Stoop zei

Een prachtig resultaat! Hoop dat je leraars dat ook vinden. Wat een oefening geduld om deze foto te maken!

LAMP (hobbyfotograaf) zei

Prachtig resultaat Caro, en je toont met deze foto ongetwijfeld dat je het licht niet alleen weten te beheersen, maar het ook artistiek weet te benutten. Daar ben ik jaloers op...(positief bedoeld)

Groeten

lamp

Mijnnikonenik zei

Dit vind ik een zeer knappe foto. Prachtig Caro! Valt bijzonder in de smaak.

MJ zei

mooi!

karim zei

echt een mooie foto, maar het produkt lijkt me wat onderblicht?

Stijndc zei

ronduit prachtig! Echt! Ik start volgend jaar ook met opleiding fotografie.. Ik kijk nu al uit naar de opdrachten. :)

Anoniem zei

Geen kunstenaar? En wat is dit dan? Prachtige foto en zeer mooi met het licht gespeeld Caro!

Rudi zei

Ik vind hem mooi al is er tegelijkertijd het gevoel dat er iets nog niet goed zit, al weet ik niet wat.
Mooie zachte en passende achtergrondkleur.