maandag 19 februari 2007

Leuven

Dit weekend in Leuven gefotografeerd en bewust mijn kitlens (18-55mm) op de camera gezet. Deze heeft immers net iets meer groothoek dan de image stabilisatie lenzen die ik heb. Dat kan in een stad soms handig zijn als je gebouwen wilt fotograferen. Natuurlijk miste ik daardoor wel de image stabilisatie. Het was toch wel weer merkbaar vond ik. Veel foto's bleken achteraf niet zo scherp als ik had gehoopt. Deze foto hierboven echter wel. Het is een modern kunstwerk dat op het Ladeuzeplein staat in Leuven. Bovenop een lange metalen paal zit een tor. Ondanks dat ik met deze lens niet echt kan inzoomen en dus een uitsnede heb moeten maken uit de foto om de tor beeldvullend te krijgen, is hij mooi scherp. De foto is gemaakt op iso 200, sluitertijd 1/250 en diafragma 10.

Geen opmerkingen: