woensdag 21 februari 2007

Lampen












De foto's die je hier ziet waren een experimentje. De lampen maakten deel uit van een kleine kunst tentoonstelling en ik wilde proberen ze zonder flitser op de foto te zetten. Een statief had ik helaas niet bij me. Mijn enige voordeel was dat mijn 28-135mm image-stabilisatielens op de camera zat. Het resultaat vind ik nog heel erg leuk eigenlijk.
Ik had zelf de Iso ingesteld op 400 en de camera heeft gekozen voor een sluitertijd van 1/125 en diafragma 5.6 bij de eerste foto en een sluitertijd van 1/160 met diafragma 7.1 bij de tweede foto.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Beste,

Ik heb net een Canon 400 D gekocht en voel me er niet zo tevreden mee, gezien de onscherpte van de foto's. Hoe heb jij dit kunnen verhelpen?

Carola Rummens zei

Hallo Sabine

Ik moet zeggen dat het mij ook tegen viel met de kitlens. Ik had hiervoor een Canon Powershot S2Is (zie bij mijn links voor een blog over deze camera) en die was eigenlijk best heel goed scherp door image stabilisatie. Ik heb dus na een paar weken besloten twee image stabilisatie lenzen erbij te kopen. Ik heb nu een 28-135mm en een 70-300mm lens met image stabilisatie. Het gaat nu beter maar ik ben er hard mee aan het oefenen. Het gaat niet vanzelf merk ik. Ik vind dat hij ook wat onderbelichte foto's oplevert. Heb je ook een blog? Ik zou jouw foto's wel eens willen zien.