zondag 20 mei 2007

Bladeren

Graag zou ik wat meer aan macrofotografie doen. Met mijn vorige camera de CanonS2IS was dat zeer goed mogelijk. Met de lenzen die ik nu bij mijn Canon Eos 400D heb eigenlijk niet. Het beste presteert de kitlens (18-55 mm) eigenlijk nog. De minimale focusafstand is 35 centimeter en dat is lang niet gek. Mijn imagestabilisatielenzen komen met hun 50 cm daar dus lang niet bij in de buurt. Dan heb ik ook nog een vast focuslensje, de EF 50mm f/1.8. Zijn minimale focusafstand is 45 cm. Het wordt dus echt weer sparen geblazen om een goede macrolens te kunnen toevoegen aan mijn collectie. Maar vandaag toch maar gekozen om met de EF 50mm op stap te gaan. Geen immagestabilisatie, maar wel een hele goede lichtsterkte. Dit is mijn meest lichtgevoelige lens. Natuurlijk merk ik gelijk dat er weer heel wat foto's bewogen zijn vanwege een onvaste hand, maar er waren er toch ook hele goede bij. Het groene blad hierboven overtrof alles wat betreft scherpte. En ook de bladeren van de waterlpanten eronder zijn erg mooi en vooral sprankelend wat lichtinval betreft en dat terwijl het een heel sombere dag was.
Ik ben dus heel enthousiast over dit lensje wat betreft zijn prestaties buiten.

Geen opmerkingen: