vrijdag 23 maart 2007

De haring eter van Scheveningen

Het was onverwacht gisteren toch een zonnige dag. Fijn om even een kijkje op het strand te nemen als je toch in de buurt bent. Scheveningen is altijd mooi vind ik. Toch is de strakblauwe lucht die je op de foto ziet een beetje bedriegelijk. Het was goed koud en een zeer harde wind. Het zand vloog me om de oren. Niet bepaald de beste weersomstandigheden om een digitale camera uit je tas te halen. Langs de vloedlijn en op de boulevard viel het nog een beetje mee, maar in het mulle zand woedde een ware kleine zandstorm.
Toch een paar foto's genomen, o.a de haring eter die sinds twee jaar samen met andere sprookjesbeelden de boulevard van Scheveingen siert. Ik had moeite om in de wind de camera stil te houden. Koos daarom voor een wat hogere iso waarde. De camera deed de rest en nam een sluitertijd van 1/500 en een diafragma van 13. Ondanks de 1/3 stop overbelichting waar ik de camera op had staan vond ik de foto licht onderbelicht en heb hem in photoshop dus toch nog wat opgehelderd.
Thuis de camera maar een beetje schoonmaken met een kwastje. Want er is zichtbaar wat rommel aan de buitenkant van de camera. Gelukkig had ik wel mijn uv filter voor de lens gezet. Zo is de lens van de camera in ieder geval schoon gebleven.

Geen opmerkingen: